Inicio / Eventos / Conférence | Lecture: Gender Violence in Latin America: The Legacy of the Past

Conférence | Lecture: Gender Violence in Latin America: The Legacy of the Past

2021-03-09 @ 5:00 pm - 6:00 pm

9MAR-JournéeDeLaFemme2021 (1)

Langue : Anglais | Language: English

This presentation by Dr. Lipsett-Rivera explores how the historical and cultural processes of Latin America have determined the presence of violence in the daily reality of the peoples of the region, with a special emphasis on gender violence.Violence de genre en Amérique latine : l’héritage du passé.

Violence de genre en Amérique latine : l’héritage du passé
Cette présentation du Prof. Lipsett-Rivera, Ph. D. explore comment les processus historiques et culturels de l’Amérique latine ont déterminé la présence de la violence dans la réalité quotidienne des peuples de la région, avec un accent particulier sur la violence de genre.

Invitée | Guest Speaker: Sonya Lipsett-Rivera PhD | Professeure Université Carleton University

Esta presentación de la Dra. Lipsett-Rivera explora cómo los procesos históricos y culturales de Latinoamérica han determinado la presencia de la violencia en la realidad cotidiana de los pueblos de la región, con acento especial en la violencia de género.

Fecha:
2021-03-09